چند پیشنهاد برای بیشتر دیده شدن کسب و کار شما

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ هستید، می‌دانید که در تهیه بودجه چقدر دستتان تنگ است. شکی نیست هر تومان تفاوت زیادی نسبت به آغاز شروع فعالیت‌های بازاریابی ایجاد می‌کند. هدف اصلی این است که نتیجه فعالیت‌های بازاریابی ما بتواند هزینه خود را با تبدیل لیدها جبران کند.

خبر خوب این است که با رشد بازاریابی دیجیتال، بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی کم‌هزینه یا رایگان است. دیگر فعالیت‌ها نیز اگر به خوبی بررسی و اجرا شوند، می‌توانند مقدار بسیار بیشتری از بودجه خود را برگردانند.

در این مقاله 6 سرمایه‌گذاری عاقلانه در بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد.

چند پیشنهاد برای بیشتر دیده شدن کسب و کار شما

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ هستید (تفاوت بین بیزینس و کسب‌وکار را اینجا بخوانید) ، می‌دانید که در تهیه بودجه چقدر دستتان تنگ است. شکی نیست هر تومان تفاوت زیادی نسبت به آغاز شروع فعالیت‌های بازاریابی ایجاد می‌کند. هدف اصلی این است که نتیجه فعالیت‌های بازاریابی ما بتواند هزینه خود را با تبدیل لیدها جبران کند.

خبر خوب این است که با رشد بازاریابی دیجیتال، بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی کم‌هزینه یا رایگان است. دیگر فعالیت‌ها نیز اگر به خوبی بررسی و اجرا شوند، می‌توانند مقدار بسیار بیشتری از بودجه خود را برگردانند.

در این مقاله 6 سرمایه‌گذاری عاقلانه در بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- استخدام یک مدیر بازاریابی

بسیاری از کسب و کارها در تلاش‌اند تا بازاریابی را با استفاده از پرسنل موجود انجام دهند. مشکل اینجاست که بازاریابی، کاری تمام‌ وقت است و 40 ساعت در هفته زمان نیاز دارد.

تقسیم مسوولیت‌های بازاریابی، مانند مدیریت شبکه‌های اجتماعی، نوشتن پست در بلاگ و مدیریت کمپین‌ها، احتمالا موفق نخواهد بود زیرا سر تیم‌تان بسیار شلوغ خواهد شد.

اگر توانایی مالی‌تان اجازه می‌دهد، بهترین کار داشتن یک نفر برای پیشبرد برنامه‌های بازاریابی‌تان است. این فرد نه تنها باید به فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال برسد، بلکه باید تسک‌های بازاریابی سنتی شما از قبیل شرکت در رویدادها و ترویج کسب و کار در خیابان را نیز انجام دهد. بله، این یک موقعیت شغلی ساعتی و دارای حقوق است که باید در حساب کتابتان لحاظ کنید، اما در دراز‌مدت قطعا کمک زیادی به شما خواهد کرد.

2- ترویج پست‌های شبکه‌های اجتماعی

آیا تابحال محتوای اسپانسر شده در فیس‌بوک و لینکداین را دیده‌اید؟

کسب و کارها هزینه می‌کنند تا پست‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی توسط افراد بیشتری دیده شود. این یک راه واقعا ارزان برای ترویج رویداد، پست‌های بلاگ، محتوای وبسایت جدید و هرچیزی که فکر می‌کنید موجب افزایش ترافیک وبسایت می‌شود است.

شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که پست‌ها برای چه مخاطبی نمایش داده شود پس محتوای خود را انتخاب کنید و با پرداخت 5 تا 10 دلار برای هر پست شاهد  ترافیک شگفت‌انگیزی باشید.

3- بلاگ

بلاگ نویسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازاریابی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. این روش بخصوص زمانی به درد می‌خورد که کسی برای انجام کارهای بازاریابی وجود ندارد.

در حالت ایده‌ال، باید یک یا دو پست مرتبط 800 کلمه با بالا را طوری منتشر کنید که خواننده از خواندن آن لذت ببرد.

بلاگ یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در رتبه شما در موتورهای جستجو (بخاطر محتوای تازه، لینک بیلدینگ، کلمات کلیدی و غیره) دارد. پس برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بسیار مهم و باارزش است.

همچنین ایده خوبیست اگر از همکاران حوزه کاریتان بخواهید در تولید قسمتی از محتوای بلاگ همکاری کنید (مانند پست مهمان). این کار لینک‌های مفیدی برای شما می‌سازد و مخاطبان همکارتان نیز از وجود شما باخبر می‌شوند.

البته در نظر داشته باشید که سئو، بدون محتوا به هیچ‌جا نخواهد رسید. اگر می‌خواهید به‌طور جدی در نتایج جست‌وجو رتبه

داشته باشید

، محتوا را جدی بگیرید و برای آن بودجه و وقت مشخصی در نظر بگیرید.

4- پاداش‌دادن به مشتریان

معمولا مطالب بیشتر برای جمع‌آوری لید یا پیداکردن مشتریان جدید نوشته می‌شوند. اما بعضی عقیده دارند، پیگیری و پاداش‌دادن به مشتریان فعلی، یک راه موثر و ارزان برای کسب و کارهای جدید است.

آخرین باری که از مشتریان بزرگ و قدیمی خود خبر گرفتید، کی بوده‌است؟ آیا هیچ پیشنهاد تبلیغاتی که بتوانید به مشتریان قدیمی‌تان ارائه دهید یا کمپین بازاریابی که آن‌ها را دوباره تحریک به خرید کند وجود دارد؟ گرفتن لید و جذب مشتریان جدید به همان اندازه اهمیت دارد که حفظ مشتریان قدیمی دارد. آن‌ها کسانی بودند که اولین بار به سمت شما آمدند و حتما تمایل دارند باز هم از شما کمک بگیرند، پس آن‌ها در اولویت هستند.

5- فرستادن ایمیل

هنوز بازاریابی ایمیلی یکی از اثرگذارترین راه‌هایی است که می‌توان بودجه را برایش هزینه کرد.

نرم‎افزار بازاریابی ایمیلی معمولا بین 50 تا 300 دلار قیمت دارد، اما هنوز هم می‌ارزد. حتی با وجود تاکتیک‌های زیادی که امروزه در دنیا وجود دارد، صرف هزینه و وقت برای ایمیل ایده خوبی است. این یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای تعامل برند شما با مرتبط‌ترین مخاطبان موجود یعنی کسانی که ایمیل خود را در دیتابیس شما ثبت کرده‌اند، است.

در نهایت تصمیم‌گیری برای اینکه بودجه بازاریابی خود را کجا هزینه کنیم، بسیار سخت است.

بازاریابی نیاز به یک سرمایه‌گذاری معقول و مناسب دارد بنابراین، شما می‌خواهید مطمئن شوید بیشترین بهره را از تومان‌های خود دریافت خواهید کرد.

استخدام کسی برای مدیریت بازاریابی شرکتتان باید اولین اولویت شما باشد. از آنجا که بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال رایگان یا کم‌هزینه هستند، استخدام یک نفر اجازه می‌دهد شما برروی ارتقای طبیعی رتبه‌تان از طریق توسعه محتوا تمرکز کنید.

بعد از این، بازاریابی ایمیلی و ترویج پست‌های شبکه‌های اجتماعی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری هستند. پیگیری مشتریان و بلاگ و دیگر کارهایی که اشاره شد، کم‌هزینه هستند (فقط هزینه کسی که کار را انجام می‌دهد وجود دارد) و می‌توانند بسیار باارزش باشند.

این مطلب یک ریپوتاژ میباشد و وب سایت یک لرن هیچ گونه مسئولیتی را درباره گفته های آن پذیرا نیست .

فرادرس

برچسب ها : ، ، ،